Hogyan segít nekem a fascia tréning az edzésben?

2019. január 22. 12:53 - attilamassage

 

 

Már meséltem, hogy járok thai bokszra, heti kétszer. 

Nekem ez lett a tökéletes választás.

 

Fejleszti a mozgáskordinációmat és a mobilitásomat, amire nagy szükségem van, mivel a mozgásom olyan mint egy lavór víznek. 

A kondiról ne is beszéljünk. Kell az állóképesség fejlesztés is. Itt mindent megkapok, pluszban önvédelmet is tanulok, ha megtámadnának  az utcán vagy FDM közben. 

Van dolgom bőven, és az edzőnek is, mivel kemény bokasüllyedésem és lúdtalpam van. Nem egyszerű nekem egy lábujjhegyre állás sem, nemhogy abban rúgni. De dolgozunk rajta.

Edzésen kívül is igyekszem a gyenge pontjaimon dolgozni. Flossinggal és instabil felszínen is. Ezekről már sokat beszéltem, még fogok is. Most egy másik dologról mesélek, ami rengeteget segít nekem:

 

A fascia tréning 

Edzés közben az egyik nagy mumusom az ugrókötelezés volt. 33 éves vagyok és soha nem tudtam ugrókötelezni. Úgy éreztem genetikailag vagyok alkalmatlan rá. Mintha egy sérült mamut próbálna ugrálni. Így éreztem magam és így is nézhettem ki. Kb. egyet, kettőt tudtam ugrani és felakadtam a kötélben.

Nehéz egy merev lábbal elrugaszkodni a földtől. Próbálgattam, így is, úgy is. Szegény lábujjaimat szétvertem a kötéllel.

Nem adtam fel, mivel célom idénre a fogyás, a mozgás, a jó kondi, és ez az egyik alapja a tervemnek 

Ekkor beugrott a fascia tréningen tanult egyik fontos gyakorlat: a fascia szökdelés. Ez egy gyors, lábujjhegyen való pattogás, miközben a testünkbe tenzigritást, feszültséget viszünk.

 

És egyből 20 ugrás lett a kettőből. És nem döglöttem ki az elején, mivel mozgási energiát használtam, a kötőszövet segítségével csináltam. 

Egy hónap után, heti 2-3 ugrókötelezés után, már 10-12 háromperces menetet tudok így szökdelni. Aerob edzésnek tökéletes, kötőszöveti tréningnek szuper.

A saját bőrömön is érezhetem mennyire fontos a kötőszövet jó állapota, hogy tudja segíteni, vagy hátráltatni a mozgást.

 

 

A következő lépés a rúgások és ütések támogatása fascia tréninggel.

 

De hogyan is lehetséges ez?

 

Az izmot és a kötőszövetet nem lehet különválasztani. 

 

A fasciát is lehet edzeni, mivel reagál az ingerekre, idomul azokhoz. Tehát ha a megfelelő ingereket adjuk neki, a kívánt eredményt érjük el. 

 

Mi ez az eredmény?

 

Például nálam, hogy tudok szökdelni, lazább, mozgékonyabb a lábam.

Mi kellett hozzá? Olyan inger, aminek hatására a merev rugalmatlan szövetek rugalmasak lettek, nyújthatóbbak lettek, így javult az energia tárolási képességük, és könnyebb lett a mozgás. Zárójelben megjegyzem, hogy 3 hét rendszeres edzés után a csúnya visszereim is sokkal de sokkal szebbek lettek. 

 

Ez is a fascia tréning célja:

Javítani, fejleszteni a rugalmasságot, a rétegek elcsúszási képességét, energia tároló képességét, regenerálódó képességét, igy teljesítményt fokozni.

 

Ezek tudatában érdemes edzéseinket, nyújtásainkat, tornáinkat újragondolni, hogy mozgékony és fájdalommentes életünk lehessen sokáig.

 

Keress meg, és szívesen megmutatom neked a fascia tréninget. ⬇️⬇️

 

✉️ info@attilamassage.com

https://m.facebook.com/attilamassage/

 

img_4591_1262.jpeg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://attilamassage.blog.hu/api/trackback/id/tr3214579948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.