Munka közben

2018. augusztus 14. 13:44 - attilamassage

Borda ragasztása

Bordák körüli zúzódás ragasztása

Sándor Attila (@attilamassage) által megosztott bejegyzés,

Szólj hozzá!

,,Élő szövet a fémvázon"

2018. július 19. 15:37 - attilamassage

Svédmasszázst kibeszéltük, jöhetnek a fasciális technikák. Van még pár kiváló technika a tarsolyomban, úgy mint a flossing, az fdm, és a köpöly.

Hogy ezeket jobban megértsük, tisztáznunk kell mi is a fascia. Fascia= kötőszövet.

A fascia kötőszövetes pólya, sűrű kollagén rostok. A fascia stabilizál, mobilizál és véd a külső behatásoktól. Megtalálhatóak a testedben mindenhol, izmokban, belső szervekben, idegrendszerben, érhálózatban, vázrendszerben.


fascia_abstract.jpgFeladata a test burkolása, folyadék áramlás biztosítása, tápanyagok sejtekhez juttatása, anyagcsere végtermékek elszállítása, szalagok, izmok, inak, belső szervek egymáson való akadálymentes elcsúszása. Ha nincs rendben a fasciád (kiszárad, letapad, összenő, kiszakad, elcsavarodik, heges) létrejönnek diszfunkciók, mozgásbeszűkülés, fájdalom. Elég összetett  és nagyon fontos feladatot lát el.

Központi szerepük megértéséhez az embrióig kell visszanéznünk. Mikor még pár napos sejthalmaz vagyunk, létrejön a 3 csíralemez, amikből a fascia kialakul. Először a kötőszövet jön létre, és ebbe fog belenőni minden, a csontok, a szervek, izmok stb. Szóval nem ezek köré nő a fascia, hanem ő jön létre először és minden más később nő bele. Tehát mindent összeköt mindennel az egész testedben. Nem lehet szétszedni, egységben kell gondolkodni. Ha a pólód össze gyűrőd a köldöködnél, az a válladnál is megfeszül. Pontosan ez zajlik a testedben is.  

A fascia gazdag idegvégződésekben, fájdalomérző receptorokban és ezek közvetlen összeköttetést adnak a vegetatív idegrendszerhez. Mondhatjuk, hogy a legnagyobb érzékszerved a fascia.

Szóval amire rájöttek, az az, hogy a fascia hihetetlen fontos az emberi test számára. Tested 30%-át teszi ki. Egy nagyon komplex rendszer.

Csak dióhéjban írtam eddig a fasciakról, de remélem, érzékeltettem mennyire fontos a szerepük, az egészségük.

Hogyan tudod védeni a fasciád? Igyál sokat, mozogj sokat, ne ülj, feküdj sokat, tanuld meg a fascia tornát, nyújtásokat és mozogj, mozogj, mozogj. Traumák, sérülések után még fontosabb. Felejtsd a jegelést, pihentetést. Gondolj csak bele, mikor egész nap ülsz, milyen nyomóerő hat a combodnál, farizmodnál a kötőszövetre. Sok-sok órán át, napokon, éveken keresztül. Vagy az íróasztalra görnyedsz. Csak idő kérdése mikor meszesedik, tapad össze fascia. Ha ez még magában nem okoz fájdalmat, elég egy rossz mozdulat, vagy egy durvább edzés, amit már nem bírnak a lerövidült, kiszáradt, összetapadt kötőszövetek, és jön a fájdalom. De a fájdalom jó. Figyelmeztet, hogy baj van, és cselekvésre ösztönöz. Szerencsére a testünk hihetetlen módon képes regenerálni magát.

Sőt még pontosan meg is tudjuk mutatni, hogy hol és mi a baj. Ha megértjük ezt a testbeszédet már tudjuk is mit kell tenni.

Erről szól az FDM.

Stephen Typaldos osteopath és sürgősségi orvos az FDM kialakítója. Miközben a sürgősségi osztályon dolgozott, megfigyelte, hogy különböző betegek a fájdalmaikat ugyanúgy mutatják, ugyanaz a testbeszédük. 6 csoportot állított fel a gesztikuláció alapján, és ezt mind különböző kötőszöveti diszfunkcióhoz, elváltozáshoz kötötte, és kifejlesztette a kezelési technikáikat.   

Egyszerűbben: Ha fáj valamid, megmutatod nekem, és elmondod mit érzel, én pedig ez alapján eldöntöm, melyik diszfunkcióval van dolgunk, és technikát választok hozzá. Nagyon gyors, nagyon hatékony módszer ez.

 

Az FDM jelen pillanatban elismerten  a legsikeresebb manuálterápiás fájdalomcsillapító módszer.

 

 

 

kép: orthology.com

forrás: Quastné Rigó Katalin, Marco Congia: Flossing a terápiában és a sportban

Szólj hozzá!

Eszköztáram

2018. június 22. 09:29 - attilamassage

Szóval azt már megbeszéltük, hogy ki vagyok, mit csinálok, miért írok. Beszéltünk jól működő izmokról, és, hogy hogyan rontjuk el Őket.

Arról még nem beszéltem hogyan, milyen technikákkal igyekszem én ezeken a problémákon segíteni.



portrait-3138131_640.jpg

Többféle technikával dolgozom, mivel én úgy hiszem így a leghatásosabb. Ezeket a következő hetekben bővebben is be fogom mutatni. Egyre többet találkozhatsz velük, szerencsére kezdenek a köztudatba szivárogni, ezek a hatóanyag nélküli kezelések, terápiák. Valamelyik technikánál érdekes esetet is tudok mesélni hiszen már használom egy ideje. A többinél pedig mivel most tanulom, friss élményeket oszthatok meg, mivel most minden hónapban továbbképzésekre járok.

 

Az első ilyen technika a SVÉDMASSZÁZS.

A svédmasszázs a nyugati masszázsfajták alapja, fogásrendszerén alapul a gyógymasszázs és sportmasszázs is.

Ruha nélküli testfelületen, olajjal vagy krémmel végzett masszázs. Ágyon fekve, vagy széken ülve (itt akár ruhában) történik.

Tökéletes izomlazításra, görcsoldásra, keringés fokozásra, fájdalomcsillapításra, relaxálásra, teljesítmény fokozásra, stressz levezetésére, sőt szülinapi-, vagy karácsonyi ajándéknak sincsen ennél jobb :)

Jó dolog elkapni a görcsös, merev izmokat, és lazítani őket. Bár igaz, ami igaz, kapni is szeretem :) A legjobb mikor teljesen lazultan szinte folyik a nyálam, és élvezem a jóleső fájdalmat, amit egy-egy ropogó csomó, vagy feszes izom nyomása okoz. Szinte olyan érzés, mintha az izmaim fellélegeznének.

Az iskola után a gyakorlatba kellett vetni magam. A szabadidőmben családot, barátokat, szomszédokat, ismerősöket és ismerőseiket, kutyákat, macskákat, bárkit, aki szembejött masszíroztam. Ez szuper volt, hiszen rengeteg emberrel találkoztam, különböző testfelépítéssel, izomzattal, problémákkal, beszélőkével. Menyasszonyom különösen élvezte ezt az időszakot, ekkoriban rajta kb. heti kétszer-háromszor is gyakoroltam. Feláldozta magát értem ez a csodás lány :)

Ezúton is köszönet illeti Tibi barátomat is, akinek a háta hozzájárult ujjaim megerősítéséhez olyan szinten, hogy már kalapács nélkül ütöm be a szöget a falba. Róla még mesélek.

Néhányan kérdezték roppantani nem tudsz? Mint a csontkovácsok? Én azt mondom, hogy amig nem tudjuk mi a baj, mi a probléma addig árthatunk a roppantással. Ezért intek óvatosságra mindenkit, ha csontkovácsokról van szó.Tisztelet a kivételnek. Akik tudják, mit csinálnak, felmérik az állapotod, tesztelnek, kérdeznek, gondolkodnak, elmondják mi fog történni, miért. Nem csak bemész, elmondod, mi fáj, és már csinálja is a standard roppantásokat, amiket mindenkin csinál. Nincs két egyforma kezelés. Minden ember, minden probléma más. Érdemes utána nézni tanulmányainak, nem csak a reklámjainak. De ez igazából a masszőrökre is igaz. Nem szabad csak a reklámra hallgatni.

Jó példa erre Tibi barátom. Évek óta edz, ülő munka. Járt masszázsra rendszeresen. Azt hinnénk, Tibi tip-top állapotban van. Hát nem. Nem tudott háton aludni, mert lezsibbadt a karja, nem tudta a fejét hosszabb ideig jobbra fordítani, hát láb, fenék fájdalommal küzdött. Eljutott egy csontkovácshoz. Megcsinálta, amit tudott. Nincs javulás. Ekkor már feltűnt, hogy a hátának van egy fura íve, rossz tartása. Ajánlás útján rátaláltam egy profi gyógytornászra. Elmondta, hogy gerincferdülés, helytelen testtartás, ezek mellé nem megfelelő edzés, ami a testi diszfunkciókat, fájdalmat okozza. Az ő kezeléseivel, az otthon végzett mobilizálással, az én lazításommal Tibi már sokat javult. De miért kellett éveknek eltelni? Miért nem látta meg vagy küldte tovább őt megannyi szakember, akikkel találkozott.

Következő, amit használok, az a kineziológiai tape és a köpöly . Legközelebb ezekről fogok írni,

Addig is megosztok veletek egy blogot, ami mutatja ezeknek a technikáknak a hihetetlen hatásosságát. Egy hölgy bokatörésének története szinte napról napra. 26. nap és mankó nélkül jár, gipszelve nem volt. Ha nem hiszed, olvasd :

http://majdaztentudom.blog.hu/2018/6

 

Szólj hozzá!

Mindennapjaid fájdalom nélkül

2018. június 05. 19:45 - attilamassage

 Milyen szép mondat. Gondolom, mindenki vágyik erre, és kevés olyan szerencsés van, akinek ez megadatik. Ők biztos valami csoda-lények, földönkívüliek, vagy csak jó a genetikájuk. Biztos ez? Tényleg különlegesek? Vagy csak tudnak valamit, amit más nem? Vagy éppen csinálnak valamit, amit más nem? Szerintem a titok ez. Valamit máshogy csinálnak.

Leggyakoribb fájdalmak a hétköznapokban a nyak, a ,,csuklya”, a lapockák, és a derék, térd, és a boka fájdalma. Haladóknak ez mind együtt. 

Csóváljuk a fejünket, hogy milyen szerencsétlenek vagyunk, mindig fáj a fejem, jaj a vállam leszakad. Elmegyek majd orvoshoz is, csak előbb kipróbálom ezt a fájdalomcsillapítót, ezt a krémet, amit a tévében láttam, ezt a varázsigét, vagy egy csirkét áldozok fel teliholdkor.

Lehet, segít is, órákig, napokig, de újra előjön. 

pain-1015574_640.jpg
Milyen érdekes, hogyha a kocsinkkal, biciklinkkel, a sütőnkkel nem stimmel valami, amihez nem értünk, általában egyből szakemberhez fordulunk. Ha a testünkről van szó, megszokjuk, hogy fáj, hiszen kibírható, majd elmúlik, nem komoly. 

Próbálj meg lyukas gumival hosszú útra indulni autóval. Nem fog menni. A tested is ilyen. Csak nem ismerjük be, hogy nem tudjuk, hogy kellene használnunk. A legtöbb gyakori fájdalom testünk nem megfelelő használatából adódik. 



session-1989711_640.png

A sok ülés, a kényelem átalakítja a testünket. Az emberi test hosszútávú gyaloglásra ,,készült’’ . Sok-sok ezer éven át gyalogolt ha bármit akart csinálni, enni akart, meleget akart, vagy el akart jutni valahova. Nem volt autója, a Flinstone család nem hiteles forrás, nem volt fotele.

Ezek az ember fejlődéséhez képest csak nem régóta léteznek. Nem alkalmazkodtunk hozzá.

Az ülőmunka a mozgásszervekre és a belső szervekre  is rossz hatással van. 

Az ülés jobban megterheli a gerinced, mint az állás. Helytelen üléskor majdnem kétszeresen terhelődnek a porckorongok, mint állás közben. Ha még ezt egyenletesen, egyoldalúan is teszed, kialakulnak a diszfunkciók, mozgásszervi problémák, gerinc bántalmak.

Gondolj bele, hogy ezt nap, mint nap hosszú éveken át teszed. Már az általános iskola első osztályától kezdve napi több órát ülsz. Aztán munkában. Aztán munka után otthon. Mennyit görnyedsz a telefonod fölött. Gyengíted, koptatod csontjaid, ízületeid. Feszíted, vagy épp kikapcsolod izmaid. Egy idő után egy apró rossz mozdulat is elég lehet, hogy például porckorong sérved legyen. Pedig lehet csak a gyerekedért hajoltál le, vagy a cipődért.
back-pain-1911009_640.png


Szóval többségében nem olyan hirtelen jelentkező dolgok ezek, hanem évek kitartó munkájával éred el. 

Nem kell most a kardodba dőlnöd, hiszen nem kapjuk meg a megfelelő tájékoztatást erről, nem érezzük ezeknek a dolgoknak a súlyát, így nem is foglalkozunk vele, amíg nem fáj nagyon. 

Az emberi test hihetetlenül képes alkalmazkodni. A rossz körülményekhez is. Egy ideig. 

Viszont belénk van kódolva a helyes működése is. Szóval tudatosan visszaállíthatod a helyes állapotába. Nem könnyű és nem gyors feladat, de hosszútávon megéri. Viszont ezt helyetted nem csinálja meg senki.

Röviden, amit első lépésben csinálhatsz, hogy újra megtanulsz helyes állni, helyesen ülni, helyesen lélegezni. Helyesen beállítani a munkaasztalod, monitorod. Telefonod fölé nem görnyedsz. Nem egy válladon viszed a táskád.

Többet mozogsz (nem mindegy mit és hogyan), masszázshengert szerzel be

Meglátogatsz egy gyógytornászt, masszőrt és együtt kialakítjátok, hogy hogyan tovább. 

Tudom, Te nem akarsz elmenni senkihez, Te is tudod, hogyan kell tornázni. 

De elindulnál a családoddal úgy egy hosszú autóútra, hogy előtte a youtubon nézett videóról szerelted meg a féket?

Vagy, hogy sohasem vitted még szerelőhöz, és Te sem értesz hozzá?

Folytatás következik, hiszen ilyen érdekes dolgokról fogok írni a következőkben

 

Szólj hozzá!

Az első

2018. június 05. 14:01 - attilamassage

Így is van. Ahogy a cím is mutatja, abban a szerencsés helyzetben vagy kedves Olvasó, hogy a legelső írásomat olvasod. Előre is elnézést kérek ha nem felek meg a blog írás szabálykönyvének, még tanulom.
Gondolom érdekel ki vagyok, mit csinálok, miről és miért írok. Ez az írás erről fog szólni.
1984 egy esős estéjén fogant meg ez a csodálatos élet, amit valamivel később ‘85-ben Attilának neveztek el a szüleim.

image1_1.jpeg
Na jó, nem kell megijedni, nem ilyen messziről indítok. A nevemet már tisztáztuk, a matematika segítségével pedig már a koromat is tudjuk. Már csak két kérdés maradt. Miről írok majd és miért. Testünk egészségéről, működéséről, fájdalomról, ellenszerekről, fájdalom mentes életről, kézenfekvő, egyszerű és logikus dolgokról a testtel kapcsoltban és mindenről ami ehhez kapcsolódik, mert azt vettem észre sok a kérdés.
img_2345_1.jpeg
Jön a miért.
Ez egy hosszabb választ kíván:
Én sem éltem ám mindig nyugodt kiegyensúlyozott életet. Munka ezerrel, hiszen muszáj pénzt keresni, bulik, hiszen muszáj lazítani. Kevés alvás, bírom én, fiatal vagyok. Sport nulla, hiszen nincs időm és sokat dolgozok. Egészségtelen táplálkozás, hiszen az egészséges drága és nem finom. A munkád kicsinál, nem szereted, a véleményed elfojtod, stressz minden szinten.
Ez nem épp a testednek való élet.

img_2343.jpeg
Valamiféle megvilágosodásból úgy éreztem elég ebből, meg a testem is elég erősen jelzett. Bokám szinte használhatatlan, ,,csecsemő alkar “ vastagságú visszerek a lábamban, magas vérnyomás, köhögés, hátfájás, éjszaka légszomjra való ébredés. Szóval minden nyavaja volt, mint a háziorvosnál. Edzeni kezdtem, mert az jó. Legalábbis ezt hallottam. Persze edző és segítség nélkül. Edzegettem ugyan de nagy eredménye nem volt. 110kg-hoz közelített a súlyom de nem úgy mint Arnold.
img_2347.jpeg
Szóval olvasni kezdtem, és azt állították a jó étrend legalább olyan fontos, ha nem fontosabb. Mivel nem voltam nagy koponya, hogy magam számoljak, ezért segítséget kértem egy edzőtől. Megkértem írjon csoda étrendet és edzéstervet. A csoda nem az étrend volt. Sok edzés és napi 5x étkezés igen. A csoda az volt ahogy átalakult a testem. 5 hónap alatt 22kg-t fogytam. Nem voltam már olyan, mint egy telesz*rt zokni. Megizmosodtam, friss és energikus voltam.
img_2346.jpeg
A vérnyomásom csökkent, közérzetem jobb lett. Itt kezdett el jobban érdekelni az emberi test csodálatossága, mire képes ha tudod mit csinálsz vele. Kezdtem beleásni magam az emberi testbe. Jöttek a különböző továbbképzések, és minden egyes továbbképzés tovább szélesítette a látóköröm. Nincsenek csodák, ezek a dolgok eddig is a szemünk előtt voltak, csak nem jól néztük őket.
img_2344.jpeg
Na ez volt a fordulópont:) tudtam ezt akarom. Ez a jövőm. Azóta könyvről könyvre, tanfolyamról tanfolyamra haladok. Elkápráztat ez a komplex, jólszervezett rendszer, ami mi magunk vagyunk. Minden passzol, minden olajozottan működik, ha vigyázunk rá. Magamon rengeteget segítettem az új ismeretekkel. Nem kell nagy titkokra gondolni. Nincs ráolvasás, nem kell kecskét áldozni, nem titkos fogásokat ismertem meg. Sima egyszerű logikus dolgok ezek. Rengeteg mindenen lehet segíteni más megközelítéssel. És ez itt a lényeg, amiért úgy döntöttem blog írásba kezdek. Mert nagyon sokan nem tudják mit kezdjenek egy váll, egy hát, egy lábfájdalommal. 3 dolgot ismerünk általában: gyógyszer, pihentetés, műtét. A világ ennél sokszínűbb. Azért írom ezt, hogy tudd mit tehetsz, mi közül választhatsz. Én például nagyon örültem volna ha anno a bokasüllyedésemre és a lúdtalpra nem csak betétet kapok, hanem szólnak a kiesio tape-ről, a szalagok,izmok megerősítéséről, a helyes tartástól. Több évnyi fájdalmat kerülhettem volna el. Ebben szeretnék segíteni Neked.
Bevezetőm végére is értem.
Köszönöm, hogy megtiszteltél figyelmeddel.
A folytatást is érdemes követned, előbb-utóbb lehet a Te problémád lesz terítéken:)
Szólj hozzá!